Trivector förser bussterminalen på Oslo Airport med nytt informationssystem!

Trivector förser bussterminalen på Oslo Airport med nytt informationssystem!

Lundabolaget Trivector  -  en av de ledande Skandinaviska leverantörerna av IT-system till kollektivtrafik - har utsetts till leverantör av ett nytt kontroll- och informationssystem till bussplattformen på Oslo Airport (OSL). Trivectors informationssystem IntraInfo 3, som bland annat används av SL och Skånetrafiken, kommer att hantera all information i samband med bussars ankomst och avgång från flygplatsen. Ordervärdet på affären är ca 3 miljoner svenska kronor. Trivector Systems VD Klas Odelid ger följande kommenterar till affären.

–Vi ser mycket positivt på denna order då den bekräftar Trivectors ledande roll i Skandinavien inom området för informationssystem till kollektivtrafik.

Oslo Airport, som snart är Nordens största flygplats räknat i antal passagerare, har upp till ett tusen bussavgångar och ankomster per dag. Flygplatsens ambition är att kraftigt öka resandet via kollektivtrafiklösningar som tåg och buss i anslutning till flygresandet.

Om IntraInfo

Informationssystemet IntraInfo 3 från Tri­vector System förmedlar trafikinformation för bussar och annan kollektivtrafik i real­tid via en mängd olika presentationsenheter; på digitala skyltar, via talenheter och hög­talarzoner, på Internet, samt med SMS eller webb i mobiltelefon. IntraInfo 3 är ett ytterst flexibelt och pålitligt system som passar både för en liten hållplats och för stora resecentrum.

IntraInfo 3 kan hämta information från system med tidtabellsdata exempelvis Rebus, Hastus och Twins. IntraInfo 3 kan även kopplas ihop med flera olika realtidssys­tem som idag finns tillgängliga i Sverige, till exempel PubTrans och Trivectors eget Vemos. När behoven växer är det enkelt att bygga ut systemet för att hantera ytterligare pre­sentationsenheter eller integrera nya medier. IntraInfo 3 klarar att hantera mycket stora mängder information, till exempel trafikinformatio­nen i SLs enorma trafikdatasystem. Läs mer på www.trivector.se/system

Om Trivector

Trivector Information, Kommunikation, PR och information