Förbättrad trafikantinformation på Sandvika bussterminal

Resenärerna på Sandvika bussterminal utanför Oslo får nu bättre trafikantinformation. Trivector har nyligen slutfört installationen av ett nytt informationssystem för trafikantinformation till Bussterminalen Sandvika som drivs av den norska trafikhuvudmannen AKT. Sandvika Bussterminal får också nya digitala skyltar och taktil information med talfunktion, dvs kartor med blindskrift och knapp för muntlig trafikantinformation.

Projektledare Leif Rönning på Sandvika bussterminal beskriver satsningen i den lokala dagstidningen Budstikka.

– Det blir större skärmar och bättre information samt kartor med blindskrift och tidtabellsinformation som kan lyssnas av. Senare kommer vi också att integrera realtidsinformation i informationssystemet. Han tillägger att det kommer bli mer behagligt att sitta på terminalen framöver.*

Denna installation tillsammans med uppdraget på Oslo Airport medför att Trivector får en allt större närvaro på den norska marknaden för informationssystem och digital presentationsutrustning till kollektivtrafikkunder.

*Översatt från norska.