Trygg-Hansas seminarium i Almedalen

Efterfrågan på sjukvård ökar, främst beroende på den medicinska utvecklingen och på att vi lever längre, men vi ställer också allt högre krav på vårdens kvalitet. Enligt prognoserna kommer inte skattefinansieringen att räcka till för att bekosta sjukvården de kommande decennierna.

Trygg-Hansa har frågat svenskarna hur de ser på sin framtid. Hur vill de ha det när de blir äldre? Hur ska sjukvården betalas – högre skatter, höjd pensionsålder eller privata försäkringar? Undersökningen har ställt samma frågor till våra politiker – vad tycker de?

På seminariet presenteras undersökningen och Jens Magnusson, välfärdsekonom på SEB, berättar hur den framtida finansieringsutmaningen ser ut. I en avslutande paneldebatt diskuteras sjukvårdens finansiering med bland andra Gunnar Axén (riksdagsledamot (M)), Vidar Arnulf (f d sjukhusdirektör, nu chef på norska Vertikal Helseassistance), samt Kent Andersson (chef sjukvårdsförsäkringar Trygg-Hansa). Moderator är PM Nilsson från Newsmill.

Tisdag 3 juli
Kl 10.00-11.30
Öresundshuset, Hästgatan 1, Visby.

Vi bjuder på hälsosam fruktsallad och smoothies.

Varmt välkommen!

Mer information: