Aktsam flyttar kontoret i Hammarstrand

Codan-koncernen, som äger och driver varumärket Aktsam i Sverige, har beslutat att flytta Aktsams verksamhet i Hammarstrand till Malmö, Växjö och Stockholm. Aktsam har cirka 200 000 kunder inom bil- och hem & villa-försäkringar. Idag meddelas medarbetarna i Hammarstrand i Jämtland att Aktsams kontor flyttar till andra orter där Trygg-Hansa har verksamhet. Kundservice och säljstöd flyttar till Växjö, medan skadehanteringen flyttar till Malmö. Övrig support och administration kommer att flytta till Stockholm. Bakgrunden till beslutet är bland annat kompetensförsörjningssituationen i regionen som bidrar till svårigheter att nå tillväxtmålen. Genom att samla fler funktioner på färre orter kommer fördelar att uppnås för koncernen. Totalt berör flytten 78 medarbetare, som kommer att erbjudas motsvarande tjänster på de nya orterna. De medarbetare som väljer att inte flytta med får möjlighet att delta i ett lokalt program för att få coaching och individuellt stöd i jobbsökningsprocessen. För Aktsams kunder innebär beslutet ingen förändring, de fortsätter att kontakta Aktsam på de vanliga telefonnumrena. För ytterligare information vänligen kontakta: Catarina Boijort, vd Aktsam. Telefon: 08-693 15 04, mobil: 070-5284504 Malou Sjörin, presschef. Telefon: 08-693 10 80, mobil: 073-392 77 67 Om Aktsam Aktsam erbjuder standardiserade bil- och hemförsäkringar till konkurrenskraftiga priser och har 200 000 kunder i Sverige. Försäkringsbolaget startades 1990 och sedan 1995 är Aktsam ett helägt dotterbolag till Trygg-Hansa, som ingår i den danska försäkrings­koncernen Codan. Codan ägs i sin tur av Royal & SunAlliance, ett av världens största sakförsäkringsbolag. Sedan 1993 arbetar 78 medarbetare i Hammarstrand. Totalt har Aktsam cirka 90 medarbetare. Hälsningar Mats Holmberg Kommunikation Trygg-Hansa Försäkrings AB Part of the Royal & SunAlliance Insurance Group plc. Telefon:+46 8 693 25 02 Mobil: +46 730 77 45 25 www.trygghansa.se