Mats Dahlquist blir ny vd på Trygg-Hansa

Mats Dahlquist tillträder som ny vd för Trygg-Hansa. Han började på Trygg-Hansa 2016 som Marknad- och Kommunikationsdirektör och sedan augusti i år har han haft rollen som interim VD.

Mats har tidigare varit VD inom resebranschen, bland annat för Kuoni Nordic AB och han har lång erfarenhet av att driva förändringsarbete i en bransch som digitaliseras.

- Det känns väldigt spännande att få uppdraget att driva och utveckla ett av Sveriges starkaste varumärken in i framtiden. Vi har en stabil plattform att stå på med hög kompetens, lång erfarenhet och en stark position på marknaden, säger Mats Dahlquist.

Under sin tid på Trygg-Hansa har Mats lagt stort fokus på att utveckla och intensifiera företagets digitala resa i syfte att förenkla och förbättra kundupplevelsen.

- Det viktigaste för Trygg-Hansa framöver är att hålla en fortsatt hög takt i omställningen mot framtidens försäkringsbolag där digitaliseringen spelar en avgörande roll. Mats har både från sina tidigare jobb och under sin tid på Trygg-Hansa visat hur han effektivt kan driva den typen av transformation. Jag är glad att utse honom som vd, säger Patrick Bergander, vd för försäkringsgruppen Codan/Trygg-Hansa.

Kategorier

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår idag i en av nordens största skadeförsäkringskoncerner; Försäkringsgruppen Codan/Trygg-Hansa. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.

Trygg-Hansa har runt 1500 medarbetare i Sverige och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se, www.facebook.com/trygghansa eller www.linkedin.com/company/Trygg-Hansa.