Per Fornander ny chef för företagsdivisionen i Trygg-Hansa

Nu är det klart att den nya chefen för Trygg-Hansas Företagsdivision, som ansvarar för Trygg-Hansas alla företagsförsäkringar, heter Per Fornander.

- Jag är mycket glad över att Per har valt att ta sig an den här utmaningen, säger Kim Hvirgel, nordisk chef för Företagsdivisionen inom Trygg-Hansa/Codan. Per har en erkänt stark profil, han är en god ledare, och har med sina 25 år i försäkringsbranschen en bred och djup kunskap om den nordiska försäkringsmarknaden.

Per Fornander återkommer till Trygg-Hansa efter drygt 4 år som VD för Gjensidige Sverige. Per har tidigare arbetat som bland annat divisionschef för Privat- och Företagsförsäkringar inom Trygg-Hansa, som VD i Aktsam, divisionschef i Holmia samt försäljningschef i Länsförsäkringar.

- Jag känner att det är helt nytt företag jag går till, även om många duktiga medarbetare fortfarande är kvar sedan min tid på Trygg-Hansa. Det ska bli roligt att vara med och utveckla ett område som jag tycker är väldigt spännande och utmanande. Det har hänt så mycket på marknaden under de här åren, men Trygg-Hansa står väl rustade för att fortsätta att växa lönsamt, säger Per Fornander.

Per Fornander tillträder sin nya tjänst den 2 maj 2010.

Johan Eriksson, presschef. Telefon: +46 70 168 28 72. Mejl: johan.eriksson@trygghansa.se