Trygg-Hansa och AkademikerFörsäkring skriver nytt treårigt samarbetsavtal

Trygg-Hansa och AkademikerFörsäkring har ingått ett nytt treårigt samarbetsavtal gällande sjukvårdsförsäkring för AkademikerFörsäkrings medlemsförbund. Affären omfattar idag mer än 16 000 kunder och en årspremievolym på drygt 30 miljoner kronor.

– Vi är mycket nöjda med hur samarbetet med Trygg-Hansa har utvecklats. Vi startade för tre år sedan och har nu över 16 000 medlemmar som tecknat sig för en sjukvårdsförsäkring. Våra medlemmar tycker att det är en väldigt bra och viktig försäkring som ger dem möjlighet att snabbt komma tillbaka till arbete vid svåra sjukdomar och skador. Vi tycker att Trygg-Hansa varit lyhörda i hur sjukvårdsförsäkringen ska erbjudas till medlemmarna. Dessa är skälen till att vi går vidare i samarbetet, säger Anders Gillstedt på AkademikerFörsäkring.

Tillsammans har AkademikerFörsäkring och Trygg-Hansa utvecklat ett nära samarbete kring sjukvårdsförsäkringar och den gemensamma affären är en av Sveriges enskilt största inom området.

– AkademikerFörsäkring är en mycket viktig kund för oss och det är verkligen glädjande att vi får fortsatt förtroende att, tillsammans med AkademikerFörsäkring, förvalta deras medlemserbjudande på den viktiga sjukvårdsförsäkringsmarknaden, säger Rickard Gustafson, vd på Trygg-Hansa.

Anders Gillstedt, AkademikerFörsäkring, Telefon: 070-688 77 51, Mejl: anders.gillstedt@akademikerforsakring.se

Kent Andersson, Chef Sjukvårdsförsäkringar Trygg-Hansa, Telefon: 070-168 2150, Mejl: kent.andersson@trygghansa.se

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor och cirka 2 000 medarbetare. Vi erbjuder företagsförsäkringar för både småföretag och stora företag samt sjukvårdsförsäkringar. Trygg-Hansa ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. Genom vårt globala nätverk kan vi erbjuda attraktiva försäkringslösningar i såväl Sverige som i övriga världen.