Semesterparadiset Alanya fortsatt toppvalet

Över 40 procent av gästerna som bokar paketresor med Turkietresor väljer Alanya.
- Fina stränder, bra shoppingmöjligheter och inte minst ett stort urval av restauranger och barer gör Alanya till en favoritdestination, säger Lova Löfquist som ansvarar för kundservice.

Staden med runt 300 000 invånare ligger två timmar från den regionala huvudstaden Antalya och har varit en semesterfavorit bland svenskar i flera år. Den erbjuder ett avslappnad strandliv, hotell i alla klasser, shopping och ett stort urval av restauranger och uteliv.

- Tidigare har Alanya varit känd som en ”partystad”, men detta har ändrats de senaste åren. Svenskarna har verkligen förstått att det är ett semesterparadis för alla slags resesällskap; både barnfamiljer, ungdomar och vuxna trivs väldigt bra i Alanya, säger Löfquist.

Man får både sol, strand, uteliv och shopping på ett och samma ställe, till väldigt fina priser. Så jag är inte förvånad över att så många som 40 procent av våra gäster väljer att resa till Alanya, avslutar Löfquist.

• Turism

Turkietresor finns representerade både i Sverige och Norge (Tyrkiareiser). Turkietresor i Sverige AB bildades sommaren 2007 och bolaget började flyga från Norrköping och Stockholm våren 2008.

Turkietresors mål är att erbjuda högkvalitativa charterresor från hela Sverige till Turkiet till ett bra pris – ”valuta för pengarna” – samt att bli förstahandsvalet för svenska resenärer som vill resa till Turkiet. Vi erbjuder hotell- och lägenhetshotell i alla klassificeringar; från 2 stjärnor, mindre pensionat till stora lyxiga resorts och ett brett urval av All inclusive-hotell i alla prisklasser. Turkietresor har ett stort utbud av hotellkoncept anpassade för just dina önskemål så som Senior 60+, Hotell för Vuxna, Strandnära, Lyx och Aqua Splash samt en rad specialresor såsom vandringar, träningsläger, konferensresor, golfsemester, båtturer i skärgården med mera.

Våra resmål är Kemer, Side, Belek, Alanya, Cirali och Antalya. Vi flyger till Antalya flygplats med Corendon Airlines samt Pegasus Airlines.

Turkietresor i Sverige AB har godkända garantier i Kammarkollegiet.