Jan Furumo och Britt-Marie Fagerström förstärker Tyréns avfallssatsning

Jan Furumo och Britt-Marie Fagerström förstärker Tyréns avfallssatsning

Tyréns satsar på avfall. Förebyggande av avfall, deponier och avfall i byggsektorn är tillsammans med kommunal avfallshantering prioriterade områden. Nu förstärker Tyréns inom den kommunala avfallshanteringen för att erbjuda kommunerna kvalificerade tjänster.

Jan Furumo har tidigare varit med och drivit tvåmansföretaget FIA-avfallskonsult och varit avdelningschef på SITA. Jan har lång erfarenhet av att arbeta med kommunala avfallsfrågor och särskilt insamling av avfall. Jan har bland annat tagit fram Avfall Sveriges mall för upphandling av renhållningstjänster och Avfall Sveriges handbok för avfallsutrymmen. Jan har haft uppdrag från ett stort antal kommuner.

Britt-Marie Fagerström är civilingenjör och kommer närmast från kommunalförbundet VA Syd i Malmö där hon har arbetat med kommunal avfallshantering. Britt-Marie har ansvarat för planering av avfallshantering i stadsplaneringsprocessen i Malmö stad. Hon har också arbetat med upphandling och uppföljning av avfallsentreprenader, utvecklingsprojekt och utredningsarbete.

Sedan tidigare arbetar bland annat Åsa Lindskog, Gunnar Fredriksson och Elisabet Höglund med avfallsfrågor på Tyréns. Åsa har en bakgrund på Avfall Sverige, Gunnar och Elisabet på Naturvårdsverket. Tyréns har en bred erfarenhet inom avfallsområdet och i alla uppdrag finns tillgång till Tyréns samlade kompetens.