Tyréns delar ut pris på Umeågalan

Tyréns delar ut pris på Umeågalan

Varje år arrangeras en gala i Umeå med syfte att uppmärksamma framgångsrika initiativ som gynnar näringslivet i regionen. I samband med årets gala erhöll Umeå Airport Huvudpartnerpriset 2012. Priset delas ut gemensamt av Norrporten, Umeå Universitet, Malmö Aviation, Swedbank, PwC och Tyréns. Tyréns regionchef Jonas Wållberg delade även ut pris till Lisa Miskowsky som vann VK:s varumärkespris

Motivering:
"Årets huvudpartnerspris 2012 går till ett företag som med sin givna plats i Umeås näringsliv är ett nav för tillväxt. Idag sysselsätter anläggningen över 500 personer i Umeå och platsen är viktig för stadens utveckling och kompetensväxling. Redan 1962 startades verksamheten och har gått i bräschen med sitt engagerande miljötänk. Miljöcertifierades redan 1999 och idag kan du även ta dig till och från på ett miljömässigt sätt. Med sin framtidstro för regionen utvecklar man nu en mötesplats som ger ett positivt intryck av Umeå och är en viktig pusselbit för fortsatt tillväxt inom regionen. För 2012 ser man fram emot en passagerarutveckling som passerar 1 miljon resenärer."

Om Umeågalan
Umeågalan är entreprenörskapets mötesplats som i år går av stapeln den 8 november. Galan sammanför drivna, företagsamma personer under en händelserik dag och kväll som låter sig inspireras av spännande talare, nätverka och hylla framgångsrika insatser för Umeås näringsliv. För entreprenörer är Umeågalan rätt tillfälle att vara på rätt plats.

Bilder från galan hittar du här.