Tyréns FoU-projekt vinner pris

Tyréns FoU-projekt vinner pris

På bilden ser vi från vänster; Håkan Rosqvist, Torleif Dahlin, Mats Svensson och Richard Coackley, ICEs president 2012.

Mats Svensson, geotekniker på Tyréns, har tillsammans med professor Torleif Dahlin på LTH och Dr. Håkan Rosqvist Rosqvist Resurs AB fått utmärkelsen Telford Premium Award för artikeln ”Mapping Landfill Gas Migration Using Resistitivity Monotoring”, projekt MaLaGa. Bakom utmärkelsen står Institution of Civil Engineers i Storbritannien.

Artikeln handlar om detektering av gas och interna strukturer i deponier, samt karakterisering av avfallstyp. Mätningarna har huvudsakligen utförts vid NSR:s deponi i Helsingborg

ICE uppmärksammar årligen de bästa rapporterna som publicerats i ICE Publishings tidskrifter. Utmärkelserna delas ut inom flertalet kategorier som byggnadsteknik, energi, transport m fl med syfte att uppmärksamma framstående ingenjörsinsatser. Prisutdelning ägde rum i London, 12 oktober 2012.

Slutrapporten finns att ladda ner på http://www.sgc.se/dokument/sgc266.pdf.
Se även www.malagageophysics.com

För ytterligare information kontakta:
Mats Svensson,
Geotekniker, Tyréns AB