Gregor Rolski blir chef för Tyréns verksamhet i Östeuropa

Gregor Rolski blir chef för Tyréns verksamhet i Östeuropa

Tyréns har rekryterat Gregor Rolski som chef för den östeuropeiska verksamheten. Rekryteringen är en del i företagets satsning på att bredda det internationella erbjudandet. Gregor kommer närmast från en ledande roll på Sweco.

Gregor Rolski har lång erfarenhet av internationell konsultverksamhet och får ansvar för att stärka Tyréns position i Östeuropa. Verksamheten omfattar Kelprojektas, Litauens största konsultbolag inom infrastruktur, och konstruktionsföretaget Tari i Estland.

– Gregor har ett mycket starkt kundfokus och han har visat att han både kan få medarbetare och verksamheter att växa. Vår plan är att fortsätta växa på den internationella marknaden och jag är övertygad om att Gregor kommer att leda vår verksamhet i Östeuropa med stor framgång, säger Johan Dozzi, vd och koncernchef på Tyréns.

Gregor Rolski kommer närmast från rollen som vd för det polska konsultbolaget Sweco Engineering Ltd, där han sedan 2010 ansvarat för företagets utveckling av verksamheten i Polen. Gregor har sedan början av 2000-talet varit verksam inom Sweco-koncernen och lett ett antal olika enheter i Sverige, bland annat var han under åren 2008–2010 regionchef för vattenkraft och dammar på Sweco Infrastructure.

– Jag är mycket stolt över att jag snart börjar arbeta på Tyréns. Jag hoppas att jag med min långa erfarenhet som chef både i Sverige och Polen kan vara med och bidra till koncernens utveckling. Det finns stor potential för oss att öka samarbetet över gränserna och det kommer att ge Tyréns möjlighet att vinna nya marknadsandelar genom att erbjuda riktigt bra lösningar som möter kundens förväntningar på pris och kvalitet, säger Gregor Rolski.

Gregor tillträder sin nya tjänst på Tyréns den 1 juni.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Dozzi, vd och koncernchef Tyréns

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 2 700 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England, Estland och Litauen. 2018 rankades Tyréns som Sveriges 5:e bästa arbetsplats av Great Place to Work®.