Johan Dozzi tillträdande vd för Tyréns

Johan Dozzi ny vd och koncernchef för Tyréns

Johan Dozzi blir ny vd och koncernchef för Tyréns från 1 november. Johan kommer närmast från Sweco och ersätter Ulrika Francke som efter 10 år som vd tar plats i Tyréns styrelse.

Johan har drygt 20 års erfarenhet av ledande positioner inom samhällsbyggnad och är sedan 2008 vd på Sweco Civil AB.

- Jag är glad och stolt över att presentera Johan Dozzi som ny vd. Han är en mycket god ledare som visat hur man skapar tillväxt och goda resultat i en innovationsdriven konsultverksamhet. Hans breda erfarenhet inom samhällsbyggnad och djupa engagemang i såväl kund- som medarbetarfrågor gör honom till rätt person att leda Tyréns fortsatta utveckling, säger Håkan Larsson, styrelseordförande.

Johan är civilingenjör från KTH och har arbetat inom Sweco-koncernen sedan 1994. Parallellt med chefsroller i såväl den svenska som internationella verksamheten, har han varit uppdragsledare och ombud i stora infrastrukturprojekt som Norra länken, Citybanan och tunnelbaneutbyggnaden. Johan är också ledamot av Svenska Teknik- och Designföretagens styrelse och vice ordförande i styrelsen för det Strategiska innovationsprogrammet InfraSweden2030.

- Det ska bli fantastiskt spännande att leda ett av branschens mest kunskapsintensiva företag mot nya framgångar. Tyréns är ett mycket välrenommerat bolag som jag ser fram emot att lära känna och vidareutveckla tillsammans med medarbetare, kunder och styrelse, säger Johan Dozzi.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Dozzi, tillträdande vd Tyréns

Håkan Larsson, styrelseordförande Tyréns

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1 900 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland.