Ulrika Francke lämnar VD-rollen på Tyréns

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2017 09:00 CET

Efter 10 år som vd för samhällsbyggnadsföretaget Tyréns meddelar Ulrika Francke att hon väljer att kliva av rollen som vd. Hon kommer istället att ta en rådgivande roll i Tyréns. Rekrytering av ny vd har påbörjats.

Under Ulrikas tid som vd för Tyréns har företaget växt från 550 till 1900 anställda och verksamheten har expanderat till flera länder. Tyréns omsatte 2 miljarder kronor 2016 och prognosen för 2017 visar fortsatt tillväxt.

– Jag har varit vd för Tyréns i 10 år och vi har haft en fantastisk utveckling. Jag är oerhört nöjd över allt vi åstadkommit tillsammans i Tyréns, och också lite stolt men nu är det dags för någon annan att fortsätta utvecklingen av bolaget, säger Ulrika Francke.

– Det är givetvis väldigt tråkigt att Ulrika valt att sluta som vd men vi respekterar naturligtvis hennes beslut. Genom en rådgivande roll i Tyréns fortsätter hon att bidra till bolaget genom sitt kunnande inom samhällsbyggnadssektorn. Det är vi mycket glada för, säger Håkan Larsson, styrelseordförande i Tyréns AB.

Ulrika fortsätter som vd för Tyréns fram till dess att en ny vd är på plats.

För mer information vänligen kontakta:
Sandra Plavinskis, kommunikationschef
Tyréns AB
sandra.plavinskis@tyrens.se

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 1 900 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland.

Kommentarer (0)