Kommunikation och mediehantering

Uhrvis stärker sina uppdragsgivares kommunikation genom långsiktiga strategier och akuta eller planerade aktiviteter. I det långsiktiga kommunikativa arbetet, i kriskommunikation, vid medieträning och i andra uppdrag är vi både en strategisk rådgivare och en möjlig extraresurs.

Vi har expertkunskap inom kommunikation och mediehantering. Detta gör vi för våra kunder:

• Hjälper dem när den mediala krisen har slagit till. ”Vi var med i Uppdrag Granskning i går. Det var inget bra för vårt företag. Vad gör vi nu?” Då träder vi in och hjälper kunden.
  • Förebyggande aktiviteter: Mer än hälften av företagen saknar en krisplan. Vi etablerar en beredskap och kunskap om hur man ska kommunicera i en kris. Exempelvis då en anställd skadats eller förolyckats eller något har blivit allvarligt fel. Vi erbjuder ett långsiktigt samarbete för att ge företaget kompetens och beredskap inom kommunikation och medierelationer.
  • Ibland vill företaget ha tillgång till en presschef på deltid. Det bistår vi med genom presschef att hyra på lång eller kort sikt.
  • Rådgivning inom kommunikation.

Och lite andra tjänster som du kan läsa om på www.uhrvis.se där det även finns en del konkreta exempel på vad vi gjort.

Hans Uhrus, Senior Rådgivare