KOMMUNSTYRELSENS ARBETSUTSKOTT

Tid: Tisdag 2006-04-18 klockan 09.00 Plats: Kommunstyrelsens sammanträdesrum OBS!!! De chefer/handläggare som inte blir vidtalade behöver inte infinna sig på sammanträdet utan finnas tillgängliga på telefon för ev besvarande av frågor. Hans Gum (kl 09.00-09.10) 1 Upphandling: Drift av verksamhet som motverkar hemlöshet (via e-post) 2 Hyra eller köp av optofiber och kanalisation (via e-post) 3 Upphandling – Aktivitetsmateriel (via e-post) 4 Upphandling - Kontorsmateriel, datatillbehör & kopieringspapper (via e-post) Claes Cahier (kl 09.10-09.20) 5 Ändring av kommunens ”Plan för olycksförebyggande- och räddningstjänstverksamhet” Sid 1 6 Säkerhetsskyddschef för Umeå kommun Sid 19 Hans-Erik Bergström (kl 09.20-09.35) 7 Redovisning av uppdrag - Spontanidrott – slutrapport Sid 20 (Ytterligare bilagor finns i akt på kansliet) FIKA 09.35-09.55 Lisbeth Bäckström-Olofsson (kl 09.55-10.25) 8 Info – Blå vägen/E12 Alliansen (Inga handlingar) Birgitta Forsberg (kl 10.25-10.45) 9 Hälsobokslut 2005 Sid 36 Marit Andersson (kl 10.45-11.15) 10 Redovisning av uppdrag – e-service Sid 74 11 Plan för e-service inom Umeå kommun Sid 77 Carin Stiberg (kl 11.15-11.25) 12 Redovisning av uppdrag – Konsumentvägledning Sid 89 Olof Burström (kl 11.25-11.40) 13 Redovisning av uppdrag – Filialbiblioteksverksamhet Sid 94 14 Ansvarsfrihet – Stiftelsen Helge Lindens minne Sid 114 Jan Björinge 15 Finansiering – Utställningen ”Walter Evans möter Sune Jonsson” Sid 118 16 Diskussion – Revidering av Mångfaldspolicyn (inga handlingar) Anmälningsärenden