Vem blir nästa stora överraskning i Melodifestivalen?

Trots lördagens stora Melodifestivalknall – där Björn Ranelid och Sara Li chockade artisteliten – har Loreen stärkt sin position som favorit att representera Sverige i Eurovision Song Contest. Hos Unibet spelas hon nu till 1,55 gånger pengarna att vinna Melodifestivalen jämfört med 2,40 i förra veckan. I Malmö finner vi Loreens främsta utmanare, Danny Saucedo, enligt spelbolaget.

- Danny Saucedo är given favorit i Malmö. Han kommer att ta sig vidare till finalen med tanke på hans stora skara fans. Men bakom honom är det ett öppet race, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Björn Ranelid och Sara Li var inte favoriter i början av förra veckan men oddsen sjönk fort efter fredagens genrep med efterföljande publikundersökning. Paret gick från 8,00 gånger pengarna till att stänga på 3,00 gånger pengarna. Storfavoriten Molly Sandén motsvarade dock förväntningarna och gick direkt till final. Precis som oddsen förutspådde.

- Har man en känsla för en högoddsare gäller det att vara ute i god tid. Efter fredagens genrep justeras oddsen om det finns några överraskningar i startfältet, säger Jonas Nilsson.

Odds från Unibet

Melodifestivalen 2012: Deltävling 4 – Malmö: Att kvalificera sig för final
Danny Saucedo 1,40
Dynazty 2,00
Charlotte Perrelli 2,15
Lotta Engberg och Christer Sjögren 2,75
Lisa Miskovsky 3,50
Axel Algmark 8,50
Hanna Lindblad 20,00
OPA 40,00

Melodifestivalen 2012: Deltävling 4 – Malmö: Att kvalificera sig för andra chansen
Charlotte Perrelli 2,25
Dynazty 2,25
Lisa Miskovsky 2,50
Lotta Engberg och Christer Sjögren 2,50
Axel Algmark 3,50
Danny Saucedo 3,50
Hanna Lindblad 6,50
OPA 12,50

Melodifestivalen 2012 – Från vilken stad kommer det vinnande bidraget
Växjö 1,50
Malmö 2,85
Göteborg 5,00
Leksand 6,85

Vem vinner Melodifestivalen 2012?
Loreen 1,55
Danny Saucedo 5,00
David Lindgren 6,50
Molly Sandén 12,50
Charlotte Perrelli 17,50
Björn Ranelid feat. Sara Li 30,00
Ulrik Munther 30,00
Dead by April 35,00
Dynazty 35,00
Andreas Johnson 50,00
Lisa Miskovsky 50,00
Timoteij 75,00
Axel Algmark 75,00
Lotta Engberg och Christer Sjögren 75,00
Sean Banan 75,00
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern 75,00
Youngblood 75,00
Top Cats 100,00
Hanna Lindblad 100,00
OPA 250,00

För mer information: Jonas Nilsson, PR-chef, Unibet, 0702-932345, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 5,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com