Unilabs får förnyat förtroende av Previa AB

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 09:55 CEST

Unilabs Laboratoriemedicin och radiologi har fått förnyat förtroende av Sveriges största företagshälsovårdsföretag, Previa AB, att utföra laboratorieanalyser och radiologiska undersökningar till samtliga av Previas enheter i Sverige.

Marie Julin, kund och försäljningschef säger: ”Vi är mycket glada för att vi fortsätter att samarbeta med Previa, vi har haft ett bra och nära samarbete under flera år. Nu fortsätter vi tillsammans och utvecklar även den elektroniska kommunikationen för att ytterligare höja kvalitet och säkerhet.

För mer information:
Annelie Vestlund, Chef Laboratoriemedicin Sverige

Charlotta Wiksten, Chef Radologi Sverige

Läs mer om Unilabs www.unilabs.se

Unilabs är ett ledande diagnostiskt företag för tjänster inom laboratoriemedicin och radiologi. Vi är 3 600 medarbetare och driver mer än 90 laboratorier och 30 radiologienheter i  Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Spanien, Sverige och Storbritannien. Våra kunder är privata och offentliga hälso- och sjukvårdsenheter såsom sjukhus, vårdcentraler, läkare, hälsovårdsföretag, försäkringsbolag och läkemedelsföretag. Vi erbjuder laboratoriemedicinska analyser och tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk patologi och cytologi, transfusionsmedicin och kliniska prövningar. Våra radiologienheter erbjuder tjänster inom konventionell röntgen, mammografi, MR, DT, ultraljud, genomlysning, osteoporos, nuklearmedicin och teleradiologi.

Kommentarer (0)