Unilabs har vunnit upphandling

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2019 16:57 CET

Unilabs AB har fått förnyat förtroende att ansvara för den laboratoriemedicinska verksamheten vid Skaraborgs Sjukhus.

Avtalet omfattar komplett laboratoriemedicinsk service för sjukhuset inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, patologi/cytologi och transfusionsmedicin. Det nya avtalet startar den 1 februari år 2020 gäller för fem år med möjlig förlängning i ytterligare fem år.

”Vi är mycket stolta att vi sedan 1994 bedrivit laboratorieverksamheten på uppdrag av SkaS och det är fantastiskt att fortsatt få vara en viktig stödjande part till vården i Västra Götaland.”, säger Ing-Marie Toverland, verksamhetschef för Unilabs Laboratoriemedicin i Skaraborg.

KONTAKTA:

Ing-Marie Toverland, Verksamhetschef
E-post: ing-marie.toverland@unilabs.com

Unilabs är en av Europas ledande leverantörer av kliniska analyser och medicinsk bilddiagnostik till privata och offentliga vårdgivare, lokala myndigheter, försäkringsbolag, läkemedelsföretag och allmänheten. Unilabs driver verksamhet inom laboratoriemedicin och radiologi i 15 länder: Tjeckien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Saudi Arabien, Norge, Peru, Portugal, Slovakien, Spanien, Sverige, Schweiz, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.

Kommentarer (0)

Kommentera