Stark tillväxt inom SaaS- och molntjänster för UNIT4 under första halvåret 2013

UNIT4, en av de fem största leverantörerna av affärssystem för medelstora och stora företag i Europa, redovisar ett mycket starkt halvårsresultat för 2013. Tillväxten för hela bolaget under första halvåret var 4,1 procent med en omsättning på totalt 240,3 miljoner Euro. Företaget såg en ökad efterfrågan på sina molnbaserade lösningar där omsättningen för koncernens SaaS- och abonnemangstjänster steg mer än 40 procent.

Den svenska SaaS-verksamheten inom koncernen har varit särskilt framgångsrik med bland annat tecknandet av ett nytt 10-årsavtal med Göteborgs Stad samt ett femårskontrakt med en av Sveriges största bostadskooperationer HSB Gemensam IT.

För mer detaljer om resultatet, se gärna fullständig halvårsrapport, pressmeddelande eller kontakta UNIT4 Agressos VD Jeremias Jansson.

• it-lösningar
  • halvårsresultat
  • halvårsrapport 2013
  • molnlösningar

Om UNIT4 Agresso

UNIT4 Agresso är en global affärssystemleverantör som hjälper dynamiska organisationer att anpassa sig till förändringar enkelt, snabbt och kostnadseffektivt inom det marknadssegment UNIT4 Agresso kallar "Business Living IN Change (BLINC)™. UNIT4 Agresso innefattar flera av de ledande varumärkena för flexibla affärssystemlösningar såsom Agresso Business World, vår flaggskeppsprodukt för mellanstora och stora tjänsteorganisationer; CODA Financial Management, vår branschledande mjukvara för koncernredovisning; och FinancialForce.com, molnföretaget som grundats med investeringar från salesforce.com.

Med verksamhet i 26 länder runt om i världen omsatte företaget 469,8 miljoner euro 2012.

UNIT4 Agresso har sitt huvudkontor i Sliedrecht, Nederländerna. Bolaget har drygt 4000 anställda. I Sverige har UNIT4 Agresso ca 500 anställda. UNIT4 Agresso är noterade på Euronext Amsterdam genom NYSE Euronext och inkluderas i Amsterdam Midcap Index (AMX). För mer information, besök www.unit4.com