Löp och köp - biljettsläpp till sommarens Dam-EM på torsdag 14 februari kl 12.00

Äntligen! Imorgon, 14 februari kl 12.00, släpps biljetterna till sommarens stora fotbollshändelse: UEFA Womens Euro i Sverige 10-28 juli.

Norrköping är en av sju värdstäder (Göteborg, Halmstad, Kalmar, Linköping, Norrköping, Växjö och Solna) och har laddat i ett par års tid – vi är mycket förväntansfulla inför turneringen, och givetvis morgondagens biljettsläpp.

- Löp och köp biljetter! Vi har attraktiva priser för vår viktigaste besökarkategori: familjer och spelare, sa UEFA:s Karen Espelund på en pressträff i lördags på Friends Arena i Stockholm.

Biljettpriser
Kategori 1: 200 kr
Kategori 2: 150 kr
Kategori 3: 100 kr
Ungdom: 50 kr (alla kategorier)
Föreningsbiljetter: 40 kr (vid köp av minst 10 st/förening)

Mer info om biljetter på: svenskfotbill.se/damem2013

- Den tolfte spelaren kommer att bli avgörande för hela turneringens efterspel. Givetvis för oss i svenska laget, men också för alla spelorterna. På onsdag, min och landslagsspelaren Susanne Mobergs födelsedag, så önskar jag därför som present att så många som möjligt köper biljetter. Om inte just denna dag eller vecka, så hela tiden fram till EM. Låt oss tillsammans få visa upp vårt vackra land, en härlig fotboll för Europa, säger Sveriges populära förbundskapten Pia Sundhage.

Sverige spelar två gruppmatcher i Göteborg och en i Halmstad. Danmark, Finland och Italien kommer göra livet svårt för svenskorna!

Tyskland, som dominerat damfotbollen länge, spelar i Växjö och Kalmar- Där stöter de på Norge med "hemkommande" förbundskaptenen Even Pellerud, en framgångsrik kapten i damfotbollen som alltid når resultat! Och Holland samt Island.

I Linköping/Norrköping (Grupp C) kommer Frankrike, det lag som nu utmanar kanske hårdast om nästa titel, liksom England som storsatsar på damfotbollen. Spanien, med allsvenskans bästa spelare 2012 Veronica Boquete (Tyresö) och Ryssland - oj, det blir en rysargrupp.

- Vårt mål är att genomföra den bästa EM-turneringen någonsin, och det känns i luften att intresset är stort, säger SvFF:s projektledare Göran Havik,

Mer information:

uefa.com