Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. Norrköping - Sommaren 2018

Nästa sommar kommer den fantastiska familjeutställningen Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. på ett exklusivt besök till Norrköping. Mellan den 1:a juni och den 31:a augusti visas utställningen i Teknikhallen, som är en del av Norrköpings fotbollsarena Östgötaporten. Utställningen inkluderar bland annat originalrekvisita från Avengerskaraktärer såsom Thor, Captain America, Hulken och Black Widow. Detta är en unik möjlighet för alla Marvelfans i norra Europa att äntligen kunna bli en Agent och bli en del av Avengers S.T.A.T.I.O.N.

En utställning på internationell toppnivå kommer till Norrköping
Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. är den varmt omtalade utställningen som besökt New York, Paris, Las Vegas, Seoul, Singapore och Peking. Den har lockat och hänfört fans och media världen runt och kommer nu, tack vare Upplev Norrköping AB till Sverige och Norrköping. Svenska Marvelfans kommer äntligen kunna njuta av utställningen som innehåller originalrekvisita från filmerna, interaktiva skärmar, uppdrag och utmaningar. Upplev denna överväldigande utställning, kom i kontakt med andra Marvelfans runtom i världen och fördjupa Dig i Marvels universum. Besök utställningen i Norrköping sommaren 2018.

Exklusiv teknologi och interaktiva lösningar förändrar synen på utställningar
Med den specialutvecklade digitala guiden och appen: Avengers S.T.A.T.I.O.N. Mobile, kommer alla fans ha möjlighet att ta del av en helt ny utställningsupplevelse. Via appen kommer besökarna kunna lära sig mer om Avengers genom “Friday”, en Artificiell Intelligens utvecklad av Tony Stark. Appen ger även möjlighet till att utforska de olika hjältarnas bakgrunder och historia genom att utföra olika uppdrag runtom i utställningen. Den digitala guiden och Appen ger en magisk helhetsupplevelse som förhöjer utställningsupplevelsen.

Här hittar du hemligheterna bakom superhjältarna
Utställningen innehåller rekvisita såsom Captain Americas sköld och motorcykel, Dr Banners laboratorium, Hawkeye och Black Widows stridsutrustning och vapen, Thors hammare Mjölner och Ant-Mans kostym. Prova dina superhjältekvalitéer genom att använda Captain Americas speciella träningsutrustning eller jämför din styrka och dina reflexer med Captain America själv. Varför inte prova AR för att göra som Iron Man och skydda New York från inkräktare?

Besöksinformation
Marvel Avengers S.T.A.T.I.O.N. utställning, Norrköping
Utställningsdatum: 1:a juni – 31:a augusti 2018
Plats och lokal: Teknikhallen - Östgötaporten, Södra Promenaden, Norrköping
Arrangör: Upplev Norrköping AB
Hemsida: www.avengersstation.se

Om Victory Hill Exhibitions
Victory Hill Exhibitions är ett dotterbolag till Cityneon Holdings Ltd., och är ett utställningsföretag som strävar efter att skapa interaktiva utställningar som lockar besökare och som har ett pedagogiskt värde. Med 25 års erfarenhet och samarbeten med pionjärer inom teknik från hela världen kan Victory Hill skapa en fantastisk interaktiv upplevelse och kan anpassa sig utifrån våra kunders behov för att tillfredsställa varje unikt behov.

Cityneon Holdings Ltd. är noterat vid Singapores börs och har lång erfarenhet av evenemang och utställningar. Koncernen består av fyra oberoende men sammanhängande divisioner, som är: Inredningsdesign, upplevelsemiljö, evenemang och utställningar

Om Marvel Entertainment
Marvel Entertainment är ett dotterbolag till Walt Disney Corporation och besitter några av de mest kända karaktärerna i världen. Under 70 år har Marvel introducerat över 8 000 olika karaktärer inom olika medier och har under de senaste åren satsat på rättigheter för de olika karaktärerna, för mer information besök http://www.marvel.com/.