4 TED Talks varje marknadsförare bör ha sett

Under en dag bombarderas genomsnittssvensken av cirka 5 000 budskap från företag och organisationer. Att det då är viktigt för företag att sticka ut i bruset är självskrivet. Marknadsförare jobbar aktivt för att nå ut med sitt unika budskap. För att du ska få ett försprång på dina kollegor har utbildning.se samlat fyra Ted Talks från några av de mest inspirerande föreläsarna inom marknadsföring.

Det är fyra spridda TED Talks som går igenom ämnen som hur företag kan dra nytta av autentiska upplevelser och hur marknadsförare och företagsledare kan använda stam-tänk för att bygga starka varumärken och lojala följare. Med på listan är även den världskände författaren, Malcolm Gladwell som berättar historien om hur Howard Moskowitz revolutionerade sättet som företag såg på produktutveckling samt ett kort men insiktsfullt Ted Talk där Renny Gleeson pratar om ett vardagligt möte mellan konsument och varumärke, 404-fel – Denna sida kunde inte hittas. Med olika exempel från verkligheten illustrerar han hur företag i dessa korta ögonblicksmöten kan bygga varumärken.

Se alla TED Talks samlade här >>>