Vill du veta mer om framtiden för det uppkopplade smarta hemmet I Europa?

Tisdag 11 juni kl 11 CET kommer Securitas Direct - Verisure och Park Associates sända en webcast om framtiden för det uppkopplade smarta hemmet i Europa. Webcasten kommer att vara gratis för journalister, och förutom Securitas Direct – Verisure kommer Deutsche Telecom och Samsung att delta.

Vi lever I möjligheternas århundrade. Teknologin har tagit stora kliv framåt sedan millennieskiftet, kliv som gör livet lite bekvämare för oss alla. Men det finns fortfarande mycket att göra.

Nu samlas några av de världsledande företagen som utvecklar det “uppkopplade smarta hemmet” för att diskutera hur de närmsta årens utveckling kommer att te sig. Från Securitas Direct – Verisure kommer CEO Dick Seger att delta och han får sällskap av; Jean C. Kiessling, Head of Business Development and Portfolio Management i Deutsche Telekom; Vassilis Seferidis, Director of European Business Development för Samsung och Tom Kerber, Director of Research, Home Controls and Energy vid Parks Associates.

Webinaret kommer att hållas kl 11 Central European time, tisdagen den 11/6.

För att registera dig besök: http://www.parksassociates.com/verisure-webcast

CEO för Securitas Direct – Verisure Dick Seger kommer att finnas tillgänglig för förbokade intervjuer efter webinaret. Vänligen använd kontaktinformationen nedan om du vill boka en intervju.

Det finns också möjlighet att boka intervju med Jan Lockner, VD för Securitas Direct - Verisure Sverige.

Kontakta Bänkt Olsson på 0705-08 49 23 eller bankt.olsson@securitasdirect.se

Verisure och Securitas Direct

Verisure är ett framtidssäkert koncept för tjänster inom Home Control där basen är brand- och inbrottslarm för hemmet. Verisure är en del av Securitas Direct, som med 1,5 miljoner kunder är en ledande leverantör av säkerhet och trygghet för hem och företag i tio länder i Europa och Sydamerika. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en 24/7 professionell övervakningstjänst. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är företagets kunder bland de mest nöjda i branschen, vilket också bidragit till att koncernen vuxit till att bli störst i Europa inom hemlarmsområdet.

I Sverige har 280 000 kunder valt larmtjänster från Securitas Direct. Den svenska verksamheten leds från Linköping där en certifierad larmcentral bemannas dygnet runt, årets alla dagar. Securitas Direct Sverige sysselsätter uppemot 1000 medarbetare och omsätter cirka 1Mdrkr. För mer information besök www.securitasdirect.se , www.verisure.se eller www.securitas-direct.com