Verktygsboden ställer ut på Automässan

Verktygsboden ställer ut på Automässan

När Automässan öppnar dörrarna i Göteborg den 15-18 januari finns såklart Verktygsboden på plats. I vår monter hittar du de mest trendiga och kvalitetssäkrade produkterna inom verktyg och maskiner. Där finns också Glenn Billqvists ”rytande drake”.

Det är snart dags för årets första mässa!  Ni som är lika fordons- och verkstadsnördar som vi är delar säkert vår iver inför den stundande Automässan som drar igång den 15 januari i Göteborg. I vår monter har vi som vanligt mycket grejer för oss.

Den rytande draken
Glenn Billqvist från Lund fick förra året utmärkelsen Årets Sportbilsprofil, för sin skapelse ”Il Drago Ruggente”, den rytande draken. Med ett chassi från en 1929 års Delage och en tolvcylindrig flygplansmotor (800 hästar stark) är trettiotals-racern en helt sensationell uppenbarelse.

Design och kaross är gjord av Glenns egna händer, van plåtkreatör som han är. Verktygsboden är mycket stolta över att kunna leverera utrustning till sådana som Glenn, när resultatet av någons drömmar blir som Draken.

Bilbyggardrömmen Draken finns att beskåda i Verktygsbodens monter under hela mässan. Se rå maskinell design när den är som bäst.

Demo av plåtbearbetning
Det är väl inte så många av er trogna mässbesökare som har missat vår Christer Linde, som varje mässa demonstrerar sina plåtkunskaper. Automässan är inget undantag. Christer snackar sträckning, riktning, mothåll och slätar ut alla era frågetecken kring plåtbearbetning.

I januari drar också Verktygsbodens kurser i svetsning och plåtformning igång igen efter juluppehållet, där Christer är kursledare. Du har väl inte missat fortsättningskursen Plåtformning steg 2 för dig som vill ta plåtkunskaperna vidare?

Nyheter
Till mässan tar vi med oss flera av våra senaste succéprodukter. Däribland arbetsbelysning, karosserivagn och en spektakulär starthjälp i fickformat. Se till att redan nu planera för vårens bestyr, såsom polering av bilen. I montern finns allt från polersvampar och polervax till maskinen att arbeta med. PELA polermaskin vann förra året ”Bäst i test” av tidningen Praktiskt Båtägande. Låg vikt, smidighet och lång sladd är några av kvaliteterna som gjorde att polermaskinen kom på första plats.

Upptäck fantastiska mässerbjudanden i dagarna fyra. Passa på att prova uppställda produkter och ställa frågor till oss på Verktygsboden. Vi har lång erfarenhet av verkstadsutrustning. Däckmaskiner, handverktyg, svets, tryckluft, metallbearbetning och mycket mer.

Välkomna till Verktygsboden på Automässan 2014  i Göteborg. Vi finns i monter B04:76

P.S. Nästa mässa vi besöker är bara några dagar efter Automässan. På MC-mässan den 23-26 januari har vi minst lika många spännande nyheter och aktiviteter i vår monter. Missa inte!