Se Champions League-finalen i HD, 3D eller på Viaplay

Nu på lördag är det dags för Bayern München och Borussia Dortmund att drabba samman i Champions League-finalen på Wembley Stadium i London. Viasat erbjuder den stora finalmatchen i 3D på kanalen Viasat 3D. Matchen kommer också att sändas på Viasat Fotboll/HD och TV3/HD samt på Viaplay. Även på Viaplay kommer man att kunna se matchen i 3D.

-  Det är väldigt roligt att vi kan erbjuda en av årets största sporthändelser i 3D. Att se sport i 3D är en häftig upplevelse, man kommer extremt nära spelet på planen. Vi jobbar på att erbjuda våra kunder en maximal upplevelse och det kan vi göra på flera sätt, bland annat genom att erbjuda Champions League-finalen på alla våra plattformar och i både HD- och 3D-TV, säger Jonas Karlén VD Viasat Sverige

Viasat lanserade 3D-TV i december 2010 och var först i Sverige att erbjuda en 3D-tjänst med direktsänd sport och film tillgängligt i Viaplay i digitalboxen. Sedan dess har Viasat sänt ett antal sportevenemang i 3D, däribland fotboll från Premier League och Champions League, hockey från NHL och golf från PGA Touren. Utöver sporten finns elva filmer i 3D-kvalitet att se när man vill i Viaplay.

Sändningstider

Lördag 25 maj - Borussia Dortmund-Bayern München

19.00 Viasat Fotboll/HD och Viaplay

20.00 TV3/HD

20.45 Viasat 3D och på Viaplay i 3D

Kommentatorer: Henrik Strömblad, Glenn Strömberg

I studion: Ola Wenström, Ola Andersson, Lars Lagerbäck

Reporter: Frida Nordstrand

För att se på 3D-TV från Viasat behöver du:

- En 3D-TV och 3D-glasögon

- För att se sport i 3D behöver du en box som kan ta emot HD sändningar samt ett abonnemang på film och sportpaketet. När du ska se sport hittar du tjänsten Viasat 3D på plats 45 i EPGn.

- För att hyra 3D-film från Videobutiken behöver du en inspelningsbar Viasat-box (Pace 850, 855 och 865).

För att se på 3D-TV på Viaplay behöver du:

-  Koppla din dator till en 3D-skärm

• viasat sport