Viasat Sport lanserar videoklipp-sajt

Idag lanserar Viasat Sport en egen videoklipp-sajt, www.viasatsport.se. På sajten finns videoklipp från de sporter som Viasat har rättigheter till och man ska enkelt hitta de snyggaste målen, de häftigaste tacklingarna och klipp från de snabbaste F1-racen.  Viasats ambition är att man ska ha videoklipp uppe på sajten så snart en match eller en sändning är avslutad.

Viasatsport.se är en sida för alla sportintresserade och samlar videoklipp från de största sporterna och ligorna. Man hittar enkelt de mest omtalade målen, de häftigaste tacklingarna och mycket mer. Användarna kan bygga sina egna spellistor med videoklipp och dela med sina vänner på Facebook eller Twitter. På viasatsport.se kan man också lyssna på alla podcasts från sportredaktionerna på Viasat samt följa Viasat Sports profilers twitterflöden.

-  Att samla alla höjdpunkter från de sporter vi sänder i TV på en sajt ska göra det enkelt för alla att se målet man missade eller tacklingen man vill se igen. Vi hoppas att alla sportintresserade ska hitta till vår sida för att kunna ta del av mängder av sportklipp man tidigare inte haft tillgång till. Vår ambition är att vi hela tiden ska bygga på med mer innehåll och att vi direkt efter varje matchavslut ska ha nya videoklipp upp på sidan, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Innehållet på viasatsport.se kommer från alla sporter och ligor som Viasat har rättigheter till såsom Premier League, Champions League, HockeyAllsvenskan, PGA-touren, Europa Touren, NHL, Hockey landslaget och Formel 1. Viasatsport.se är en vidareutveckling av de sporträttigheter som idag kan ses i sin helhet på Viasats sportkanaler, såväl som på Viaplay och fri-TV-kanalerna TV6 och TV10. All annonsering på viasatsport.se säljs av MTG TV

- Det här är ett mycket intressant sätt för oss på MTG att utveckla våra rättigheter på nätet, där vi kan addera en manlig räckvidd till fri-TVs redan mycket framgångsrika Playportfölj med TV3 Play, TV6 Play och TV8 Play, säger Joachim Nordlind, vd MTG TV.

• viasat sport