Viasats popcornutskick ger toppresultat i mätning

I samband med att man vill påminna om alla bra filmer som visas på Viasat Film i höst skickade Viasat ut popcorn till kunderna. Hela 96% av mottagarna uppmärksammade utskicket, vilket enligt Brings mätningar är det tangerat högsta uppmätta resultatet av 800 DR-kampanjer i Skandinavien.

Hösten är TV-tider, och för att påminna kunderna om all bra film som väntar hemma i TV-soffan skickade Viasat ut popcorn tillsammans med höstens filmtips. Utöver att ansvara för utskicket gör Bring tillsammans med Viasat effektmätningar efteråt. Av ungefär 800 DR-kampanjer i Skandinavien når Viasats popcornutskick en tangerad toppnotering på 96% uppmärksamhet. Det andra företaget som nått samma nivå är Åhléns. Andra kunder som når högt i Brings mätningar är Stadium, HM och IKEA.

- Vi är oerhört glada över att ha träffat så rätt i detta utskick. Film och popcorn hör ihop, och vi är glada över att ha kunnat glädja våra kunder med snacks och bra filmtips inför mörka höstkvällar i TV-soffan, säger Jonas Karlén, VD Viasat Sverige.

Brings effektmätningar innehåller svar från minst 300 respondenter.

Under kommande veckor kan man njuta av filmer såsom Twilight Breaking Dawn del 1, The Iron Lady, Simon och Ekarna och My week with Marilyn. Viasat Film består av sex olika TV-kanaler: Viasat Film, Viasat Family, Viasat Nordic, Viasat Drama, Viasat Classic och Viasat Action. Alla dessa kanaler, utom Viasat Classic, är tillgängliga i HD-kvalité.

• film
  • viasat film