Ja till projektering av hus Charlie

Videums styrelse har fattat beslut om att starta projektering av hus Charlie - nästa tänkta steg i utbyggnaden av Videum Science Park.

Hus Charlie är tänkt att länka samman alla de övriga husen i Videum Science Park - hus Alpha, Bravo och Delta med adress Framtidsvägen 10-16. Med hus Charlie kan det skapas en tydlig angöring till Videum Science Park med en gemensam aktiv entré för hela science parken, vilket än mer ska lyfta Videums devis – idéer föds där människor möts.

Styrelsen beslutade på sitt oktobermöte att ge VD David Svensson i uppdrag att starta projektering av ett hus Charlie med interstruktur, samt att återkomma till styrelsen angående den arkitektoniska utformningen.

Projekteringen ska vara klar i mars 2016. Om resultatet av projekteringen är till belåtenhet och berörda politiska instanser säger ja skulle byggnationen kunna starta under våren 2016 och huset vara inflyttningsklart våren 2018.