Vinovum lanserar ny innovativ bag-in-box - Kokbok med smak av Zinfandel

Nu är den här - Bag in [Cook] Book Zinfandel! En världspremiär i Systembolagets sortiment som kombinerar en italiensk zinfandel av högsta kvalitet med skräddarsydda recept av krögaren Fredrik Eriksson - känd från bland annat TV4 Nyhetsmorgon, Restaurangakademien och egna restaurangen Långbro Värdshus.

Bag in [Cook] Book Zinfandel är startskottet på det som ska bli en serie “kokböcker” - olika druvor presenteras under samma varumärke tillsammans med recept som är speciellt framtagna, goda och lättlagade av olika folkkära kockar. Bakom det unika bag in box konceptet står Vinovum AB, en del av Vingruppen i Norden, som även ligger bakom Kajsa Bergqvists sortiment “Kajsa Wines” m.fl.

- Bag in Cook Book Zinfandel är en hyllning till det matglada Sverige! Ett matvänligt vin från det bördiga Apulien i södra Italien. Smakrikt och generöst men samtidigt välbalanserat i en elegant stil med inslag av kryddor, ekfat, choklad och mörka bär, säger Vinovums VD Björn Persson.

– När jag blev kontaktad angående Bag in Cook Book-projektet tände jag på alla cylindrar. Inte för att det inte redan finns tillräckligt med bag in box koncept på marknaden utan för att det faktiskt aldrig har gjorts något liknande förut. Ett koncept som verkligen befäster vinet som den perfekta måltidsdrycken och som tar matchningen mellan mat och vin till en ny nivå, säger Fredrik Eriksson - Långbro Värdshus.

• bag in cook book
  • vingruppen
  • fredrik eriksson
  • zinfandel

Vi på Vinovum älskar goda viner! Med passion och känsla för hög kvalité, en bred kunskap och höga ambitioner är Vinovum redan en framgångsrik vinimportör på den svenska marknaden. Vinovum startades 2004 av Björn Persson och säljer viner till Systembolaget, restauranger, grossister och taxfree sektorn.  I sortimentet hittar du ett brett sortiment av röda, vita och mousserande viner från hela världen och de flesta av vinerna finns i Systembolagets sortiment. Teamet bakom består av en stark och erfaren säljkår, logistik avdelning, produktutvecklare, marknadsförare och administratörer. Bolaget ingår i holdingbolaget Vingruppen AB.