Visit Luleå Presenterar - en ny mötesplats i Luleå för besöksnäringen

Det går bra för besöksnäringens företag i Luleå: hotellen, restaurangerna, turistföretagen och handeln växer och fler företag etableras.

Nästan 250 av dessa företag är medlemmar i Visit Luleå och har efterfrågat en mötesplats som fokuserar på branschnytt, innovationer och omvärldsbevakning. Därför lanserar Visit Luleå en ny mötesplats den 5 februari 2016 - Visit Luleå Presenterar. Platsen är Kulturcentrum Ebeneser, mitt på Storgatan i Luleå.

Visit Luleå Presenterar är en möjlighet för andra branscher att träffa besöksnäringens företag på ett ställe. Men framförallt är det en plats för besöksnäringens företag att mötas, inspireras och skapa nya affärer över branschgränserna.

Konceptet liknar en talkshow till upplägget och kommer att ledas av Jenny Sjunnesson. Jenny har arbetat med journalistik inom tv i mer 20 år på både SVT, TV4 och 24 Norrbotten och som adjunkt i tv -produktion på LTU. Lokala branschföreträdare i framkant, likväl som inspirerande personer från hela Sverige kommer att bjudas in till samtal om sina framgångshistorier, innovationer och utveckling. Vid varje tillfälle bjuds det på ett kulturellt inslag.

Bland gästerna på scenen den 5 februari finns Susanne Jonsson delägare i Biergo och Staffan Danielsson, Innovation Manager på Volvo Cars.

Reservera följande datum kl. 07.30-9.00 i din kalender:
5 februari
13 maj
16 september
2 december

Håll utkik efter aktuella program på vår webb lulea.nu.

Visit Luleå Presenterar samarbetar med Norrbottens media, Kulturcentrum Ebeneser och Café REKOmmenderas. Lundbäcks möbler inreder scenen med möbler från Kinnarps. Det är en aktivitet inom EU:s strukturfondsprojekt Destination Capacity Building in Swedish Lapland som syftar till att stimulera produktutveckling och innovation hos små och medelstora företag.

Välkommen att mingla, inspireras och träffa Visit Luleås Vd och affärsutvecklare!