Foto: Mästerbotten

​Mästerbotten flyttar ut på Rådhustorget

Nu på lördag så kommer Umeåborna att få möjlighet att uppleva delar av innehållet från det populära Mästerbotten i samband med en gratiskonsert på Rådhustorget. På scenen står inte bara Malmöartisten Ayla, utan även ungdomar från hela landet som tillsammans satt ihop en egen show under handledning av Cleo och Broder John.

Under fyra kvällar i september har ungdomar från hela landet samlats på Norrlands Operan för att under handledning av Cleo & Broder John sätta ihop en show. Med fokus på självkänsla, att hitta sin röst och sitt uttryck har dom fått utmana sig själva på olika sätt. Resultatet visas upp för första gången på Rådhustorget nu på lördag 12/10 kl. 12.00 med uppbackning av Malmöartisten Ayla som tillsammans med deltagarna även uppträder på Mästerbottens stora scen i Väven under kvällen, med hela Random Bastards kollektivet.

Konserten på Rådhustorget är en del av det populära Mästerbotten, som för tredje året i rad arrangeras och även för tredje året i rad är slutsålt. Under dagen så är det också fri entré till alla aktiviteter i Öppna Foajén på Väven, så som workshops, panelsamtal, pop-up butik och givetvis den numera traditionsenliga paltlunchen. Senare på kvällen så öppnar dörrarna till Vävenscenen då den slutsålda finalen för Mästerbotten brakar loss, med konsert och klubb.

Artister på Vävenscenen är bland andra Fricky, Cleo, Trainspotters, Broder John, Fridlyst, Academics, Gonza-Ra + gäster.