Nytt boende för norrskensfantaster

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2018 08:00 CET

Foto: Explore the North

Drömmen om att få se norrsken är stor hos många och i vinter kan besökare ta del av ett nytt och unikt boendealternativ i Umeåregionen. Det är turistföretaget Aurora Borealis Adventures i Vindeln som lanserat produkten Aurora Tepee´s.

Övernatta under norrskenet
Längs Vindelälven ligger Ekkorrsele och turistföretaget Aurora Borealis. Här kan besökare uppleva naturen och aktiviteter så som hundspann, stand up paddle board, bäversafari, fiske m.m. Sedan en månad tillbaka är det också möjligt att övernatta i speciella norrskenskåtor - Aurora Tepee´s.

- "En natt i Aurora Tepee kombinerat med en hundspannstur är ett unikt sätt att uppleva naturen på. Vi har redan haft våra första gäster för säsongen" säger Donald Eriksson, ägare av Aurora Borealis Adventures.

Intresset för norrsken och unika boendealternativ har ökat hos turistföretagets besökare, framförallt de internationella. Kåtorna blir ett drömboende för norrskensfantaster som vill beskåda fenomenet direkt från en bekväm säng.

För fler vinterupplevelser i Umeåregionen, besök www.visitumea.se

Foto: Explore the North

Visit Umeå är Umeås destinationsbolag och turistcenter. Visit Umeås uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som turist-, mötes-, evenemangs- och handelsstad.

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.

Visit Umeå turistcenter är organisationen för privat turism. I turistcentrets uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och Umeåregionen som besöksmål nationellt och på utländska marknader.

Kommentarer (0)

Kommentera