Umeå Fashion Week 2015

Umeå Fashion Week 2015

Dags för Umeå Fashion Week 2015

Den 28 september 2015 startar Umeå Fashion Week med föreläsningar och inspiration för att avslutas med butiksevent och modevisningar. I år kommer Umeå Fashion Week att projektledas av Carina Lundström från Visit Umeå tillsammans med Filippa Rådin. Filippa startade bl.a. butiken Kii för 15 år sedan.

- Vi har under lång tid försökt få med Filippa som inspiratör och vi är oerhört glada att hon i år kommer vara med att driva Umeå Fashion Week framåt, säger Lundström

Målet är att skapa en intressant modevecka som utvecklar inte bara de aktiva deltagarna utan också stärker Umeå och Norrland som en intressant modestad och region.

- Vi ser fram emot en vecka med utvecklande och inspirerande föreläsningar, butiksevent, workshops och modevisningar och ett gott samarbete med butiker och andra samarbetspartners. Helt enkelt en riktigt bra modevecka som attraherar Umeåborna men också besökare, säger Carina Lundström vid Visit Umeå som just nu är mitt uppe i planeringsarbetet.

Umeå Fashion Week har genomförts i Umeå sedan 2009. Projektet startades upp av centrumorganisationen Umeå C och Umeå kommun via Näringslivsservice för att under en gemensam varumärkesplattform ”UFW” utveckla handeln och skapa ett större intresse för mode och design.

För mer information:

Carina Lundström, Visit Umeå 070-332 53 93

För mer information:

Carina Lundström, Visit Umeå 070-332 53 93

Umeå Turistbyrå är en del av destinationsbolaget Visit Umeå. Bolagets uppgift är att sälja och marknadsföra Umeå som mötes-, turist-, evenemangs- och handelsstad. Bolaget ägs delvis av besöksnäringen, fastighetsbolag, handeln samt finansieras via Umeå kommun.

Visit Umeå AB arbetar med att vinna möten, konferenser och kongresser till staden. Bolaget ska också utveckla, marknadsföra och värva evenemang till Umeå och regionen. Dessutom verka för en levande och attraktiv stadskärna och utveckla shoppingturismen.

Umeå Turistbyrå är destinationsbolagets organisation för privat turism. I turistbyråns uppdrag ingår att marknadsföra Umeå och regionen som besöksmål på utländska marknader och nationellt.