Fortsatt tillväxt gav bra kvartal för Visma

Vismas positiva utveckling fortsätter efter flera år med stark tillväxt. Det första kvartalet 2010 blev det bästa någonsin för Nordens ledande leverantör av programvara och tjänster inom ekonomi och administration.

Första kvartalet 2010 nådde Vismakoncernen en omsättning på 953 miljoner norska kronor jämfört med 877 miljoner samma period i fjol. Resultatet (EBITDA) blev 173 miljoner norska kronor mot 157 miljoner förra året, en förbättring med 10,6 procent.

– Detta är vårt bästa första kvartal någonsin, både i termer av omsättning och vinst. Resultatet avspeglar Vismas starka marknadsposition och att det finns en stadig efterfrågan på våra produkter och tjänster från en marknad som uppvisar tecken på återhämtning efter ett par finansiellt skakiga år, säger Visma koncernchef Øystein Moan.

Øystein Moan, koncernchef i Visma, +47 920 80 000, oystein.moan@visma.com

I den bifogade engelskspråkiga versionen av det här pressmeddelandet finns mer utvecklad information samt sifferuppställningar.

Hela kvartalsrapporten och Vismas samtliga finansiella rapporter finns på www.visma.com.

• ekonomilösningar
  • affärssystem

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.500 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 1.000 personer.