Strejken i skärgårdstrafiken avblåst

Strejken i skärgårdstrafiken avblåst

De konfliktåtgärder som drabbade skärgårdstrafiken i förra veckan är nu avblåsta efter att arbetsgivarorganisationen Almega och fackförbundet Seko idag kommit överens kring skärgårdsavtalet. Waxholmsbolagets trafik beräknas vara igång som vanligt från och med tisdag 12/11.

Waxholmsbolagets trafik med Djurgårdsfärjan, samt trafiken i mellersta och södra skärgården, ställdes in i förra veckan då konfliktåtgärder bröt ut. Det var Almegas och Sekos förhandlingar kring skärgårdsavtalet som hade gått i stå. Under måndagen 11/11 sa parterna ja till medlarnas bud och därmed är konfliktåtgärderna avblåsta. Trafiken med Djurgårdsfärjan var igång igen redan vid 17-tiden måndag kväll. Skärgårdstrafiken beräknas vara igång från och med tisdag morgon.

För mer information rörande trafiken, se waxholmsbolaget.se