Sir George Fistonich firar 50-årsjubilum med boksläpp

Sammanfallande med sitt 50-årsjubileum har en av Nya Zeelands mest bestämda och kraftfulla entreprenörer och visionärer släppt sin personliga historia, The Winemaker: George Fistonich and The Vill Maria story.

Marlborough, Hawkes Bay, Auckland - I dessa tre stora vinregioner är Villa Marias närvaro omöjlig att missa. Med alltifrån state-of-the-art-vinerier i Auckland och Marlborough till vingårdar och vinerier i Hawkes Bay har Sir George Fistonich tydligt märkt Nya Zeelands vinlandskap under de senaste femtio åren.

I The Winemaker, gräver författaren Kerry Tyack i Fistonichs liv, från de hårt arbetande åren i barndomen till den självlärda talangen för marknadsföring, från att behöva kämpa för sin älskade affärsverksamhet existens, till att kunna investera stort för framtiden.

Det är en inspirerande berättelse om en passionerad man och ett imponerande företag som producerar några av Nya Zeelands bästa viner. Sir George är den första Nya Zeeländare i vinindustrin som blivit adlad för sina insatser, tidigare utnämnd till årets Nya Zeeländare, årets Nya Zeelandska vinpersonlighet och Ernst & Young Entrepreneur of the Year på Nya Zeeland och nu strax över 70 år visar han inga tecken på att varva ner.

The Winemaker är intresseväckande läsning för vinälskare och entreprenörer och för alla som vill veta hemligheterna bakom George Fistonichs ledarskap och affärsframgång.

Boken kommer att släppas den 5:e oktober och finns tillgänglig via Villa Marias onlineshop (www.villamaria.co.nz/the-winemaker).

För vidare information om boken kontakta:
Carolin Stuehmeyer (PR/Communications Manager)
Tel:                    +64 9 255 1754
Mobil:                +64 27 704 5475
Email:                carolins@villamaria.co.nz

För vidare information om Villa Maria i Sverige kontakta:
Lucas Spinnars (Produktchef)
Tel :                   +46 8 555 292 00