AVG 2012 är äntligen här

WebbPlatsen i Sverige AB, Sveriges största återförsäljare av AVG:s produktlinje, meddelar att AVG 2012 är lanserat. Förutom att öka användarvänligheten och det heltäckande skyddet som AVG redan är kännt för, har de även förbättrat sina produkter genom att införa en ny teknik. En teknik som fokuserar på att behålla datorns kapacitet och samtidigt bevara dess kraftfulla skydd. Helt i linje med en användares behov. "Användarvänlighet och trygghet ger ett inre lugn", sa JR Smith, VD på AVG Technologies då han presenterade den nya produktlinjen. Vidare betonade han vilket omfattande skydd som faktiskt krävs i dagens samhälle. "AVG är mer än bara ett antivirusföretag. Vi är ett säkert, nätverksdrivet digitalt ekosystem som hjälper konsumenter att skydda sig själva och de prylar som de bryr sig om mest. Datorer, mobiler och surfplattor har blivit som en förlängning av varje individ, både på jobbet och på fritiden. I dagens värld är det inte enbart utrustning som vi skyddar. Vi skyddar även människors digitala liv, eller som vi brukar säga: Skapar trygghet i en sammankopplad värld".

Ökat skydd, bättre prestanda och förbättrad användarvänlighet
När AVG vidareutvecklar sina antivirusprodukter lyssnar de alltid på sina användares önskemål. "AVG har 98 miljoner aktiva kunder som ständigt hjälper oss att förbättra våra produkter. Deras synpunkter har analyserats och använts vid utveckling av nya produkter som bättre tjänar deras behov", säger Yuval Ben-Itzhak, teknisk chef på AVG Technologies. "Vi förbättrade AVG Internet Security 2012 utifrån att lyssna på våra användare som vill känna sig trygga, få bättre säkerhet mot hot och samtidigt en optimerad datorprestanda."

AVG Internet Security är det mest kompletta skyddet för din dator och även den produkt som vi på WebbPlatsen i Sverige AB säljer mest av. Därför är vi extra glada över att AVG har valt att vidareutveckla just denna produkt och infört två nya och smidiga komponenter, AVG Accelerator och AVG Advisor.

AVG Accelerator gör tiden på Internet betydligt snabbare och smidigare, genom att maximera datorns kopplingar. På så vis går det åt betydligt mindre tid till att vänta på att videoklipp eller andra tunga filer ska laddas.

AVG Advisor övervakar datorn och ger råd till användaren med tips och lösningar på olika problem som datorn kan få. Forskning visar nämligen på att användare ofta har sin webbläsare öppen i många timmar (så många som 15-24 timmar) utan att veta att dessa program ständigt förbrukar det tillgängliga minnet i datorn och gör på så vis datorn trög efter ett tag.

Förbättringar i jämförelse av tidigare version av AVG
AVG2012 har förbättras på flera olika punkter som tillsammans skapat en betydligt smidigare och snabbare antivirusprodukt än någonsin tidigare.

· 50% mindre storlek och snabbare att installera
· 45% minskning av diskutrymme
· 20% mindre processer och minnesanvändning
· 10% snabbare laddningstid

Nu vill WebbPlatsen i Sverige AB uppmärksamma alla befintliga kunder om att vi även hjälper till med att konvertera kunders befintliga licenser på vår hemsida. Så att alla som betalt för en licens ska snabbt och enkelt kunna ta del av alla förbättringar i AVG 2012.

• Datorer, datateknik, programvaror

• säkerhet
  • webbplatsen
  • webb
  • web
  • spam
  • skräppost
  • internet
  • free
  • e-butik
  • avg free
  • antivirus
  • domän
  • avg

WebbPlatsen i Sverige AB är en certifierad återförsäljare för AVG i Norden med status 'Gold Reseller'. WebbPlatsen i Sverige AB har certifierad AVG-personal.

Helena Magnusson, 08-54555470

Mats Djärf