weber kajbetong har mycket hög vattentäthet

Betong som står emot i tuffa miljöer

Runt om i landet finns ett stort behov av att renovera hamnar och kajer. weber kajbetong är speciellt framtagen för konstruktioner som utsätts för hög belastning i tuffa miljöer.

weber kajbetong är pumpbar och passar särskilt bra som utfyllnads- och avjämningsbetong till lastkajer, hamnkonstruktioner och vattenkraftdammar. Produkten är speciellt framtagen för att användas i miljöer som är utsatta för klorider och frost och den hårdnade ytan har mycket hög vattentäthet.

weber kajbetong har funnits tidigare i Webers sortiment och gör nu något av en comeback. ”Just nu finns ett stort behov av reparation och underhåll av hamnar och kajer runt om i landet, säger Martin Carlsson produktchef Betong, Weber.”Eftersom weber kajbetong lämpar sig mycket väl att använda vid renovering av konstruktioner där beständighet från klorid- och frostangrepp är av högsta prioritet ser vi att den här produkten behövs”.