​Fog med bredd – weber.color rapid 2-20

​Fog med bredd – weber.color rapid 2-20

Weber lanserar nu weber.color rapid 2-20, en ny fogmassa till kakel och klinker. Produkten är ett flexibelt cementbaserat fogbruk som genom sin sammansättning ger slitstarka, välfyllda och smutsavvisande fogar.

Det är en flexibel fogmassa som kan användas både till kakelplattor på väggen och till klinkerplattor på golvet. Plattorna kan sättas med fogbredd mellan 2 och 20 mm.

Användningsområde
weber.color rapid 2-20 kan användas till de flesta typer av kakel- och klinkerplattor samt mosaik, natursten och konstgjorda plattor t.ex. Terazzo. Produkten är speciellt lämplig för användning i krävande miljöer som våtrum, värmegolv, träbjälklag inom- och utomhus och i offentliga lokaler. Till weber.color rapid 2-20 finns även färgmatchad mjukfog, weber.color silikon våtrum.

Fakta:

• Kulörer: Light Grey, Medium Grey, Antracit och Black
  • Fogbredd: 2-20 mm
  • Gångbar: efter ca 4 timmar

weber.color rapid 2-20 ersätter weber.color flexfog 815 under sommaren 2015.