Leca Isoblock 2.0 bygger sunda, trygga och underhållsvänliga hus

Med nya Leca® Isoblock 2.0 bygger du lätt och snabbt en yttervägg

Leca lanserar ett nytt system, Leca Isoblock 2.0. Blocken kommer med en mängd nya egenskaper och tillbehör som ger fördelar för den som ska utföra murverket. Att bygga med Leca Isoblock 2.0 reducerar byggtiden markant och ger sunda, trygga och underhållsvänliga hus

De nya isoblocken har not och spont och är utformade så att isolering möter isolering vilket gör att de lätt passas i rätt position med minimal justering efteråt och att risken för köldbryggor minskar. Hörnblocken har fått ett snitt i Leca-skalet där man ska såga för att få obruten isoleringen i hörnen.

Till systemet kommer också ett antal nya och anpassade produkter och unika lösningar som till exempel en nyutvecklad armeringslösning, en ny enklare murarlåda och ett pelarblock att sätta mellan fönster och dörrar. Vajerarmeringen är den första på marknaden för lättklinkermurverk. Den ligger på rulle vilket gör jobbet snabbare och lättare.

Enkelt för den som ska bygga, behagligt för den som ska bo

Leca Isoblock 2.0 kräver endast 11 kg tunnfogsbruk/m² vilket innebär mindre vikt och mängd att hantera på arbetsplatsen. Dessutom kvarstår den idag redan låga vikten på isoblocken.

Att bygga med Leca Isoblock 2.0 reducerar byggtiden markant och den som bygger sitt hus med väggar av Leca Isoblock får ett tätt, fuktsäkert och välisolerat hus som är lätt att underhålla och som ger en sund och behaglig inomhusmiljö.