Webers rivputs för eleganta och robusta fasader

Webers rivputs för eleganta och robusta fasader

Weber har nu även tagit fram en genomfärgad rivputs till fasadsystemet Serpomin MK3 EF-Riv, för fasader utsatta för stor påfrestning av väder och vind.

Min 209 Rivputs EF används som ytputs i Serpomin MK3 EF-Riv. Min 209 Rivputs EF är en genomfärgad terrasitputs baserad på kalk och cement med vit dolomit som ballast samt färgpigment och glimmer. Det är glimret som gör fasaden vackert glittrande i solljuset. Produkten är genomfärgad vilket gör den motståndskraftig mot mekanisk åverkan.

99 standardkulörer
Min 209 Rivputs EF finns i alla Webers 99 standardkulörer, specialkulörer kan tas fram till större objekt.

Läs mer på Webers webbplats www.weber.se