Radio är rätt kanal för Växelgruppen

En av Weblinks återförsäljare är Växelgruppen i Lund med nästan 1.500 kunder inom alla branscher. När Telia nu lägger ner ISDN ökar trycket från kunderna och Jan-Anders Wallin ser positivt på framtiden. Vi träffade honom för att höra mer om hur de jobbar och hur de ser på framtiden.

Hur tänker ni om ISDN-kampanjen i höst?
– Vi har väldigt många kunder som sitter med ISDN och det kommer att bli ett enorm efterfrågan när Telia lägger ner ISDN. Enklast och snabbaste sättet att lösa detta är med hjälp av Weblinks ISDN via (S)IP. Därefter kan man jobba vidare med framtida telefonilösningar, säger Jan-Anders Wallin på Växelgruppen.

Hur marknadsför ni er?
– Vi har testat radioreklam under ett par år och det har gett jättebra resultat. Syns man inte, så finns man inte, brukar det ju heta. Men det gäller ju också att höras. Och vi kommer att fortsätta med radioreklam även i höst.

Vilka kanaler går ni i?
– Vi började med en lokal kanal som heter Guldkanalen. Den hette tidigare Dansbandskanalen och har en mognare publik. Det visade sig att det träffade rätt målgrupp. Det är många företagare som lyssnar. I höst kommer vi även att testa i Radio RIX som har en lite yngre publik och så får vi se vad utfallet blir av det.

Vad kostar radioreklam?
– Det behöver inte alls bli dyrt. För ungefär samma pengar som några annonser kan man köra radioreklam i en 5-veckorsperiod med åtta reklamspotar per dag. Vi har märkt att måndag–torsdag är mest effektivt. På fredagar och helger kör vi ingen reklam, då har kunderna annat att tänka på. Själva reklamspoten är producerad av Jisander Communication och ligger på vår hemsida för den som vill lyssna. För runt 5.000 kr kan man få en bra spot.

Lyssna på radioreklamen.

Vilka är fördelarna med Weblink som leverantör?
– Jag skulle säga närheten och servicegraden. Driftsäkerheten är samtidigt hög på de system som Weblink levererar. Ibland kan det krångla, men supporten är alltid snabb och löser sakerna smidigt.

Stabiliteten är därmed riktigt bra. Och det ger oss som leverantör självförtroende och gör att våra kunder känner trygghet. Vi gör alltid klart allt och testar innan porteringen. På så sätt blir det en smidig överlämning till kunden.

Fakta om Växelgruppen AB
Grundat:
2002.
Säte: Lund.
Ägare: Jan-Anders Wallin och Håkan Svensson.
Omsättning: 6,5 miljoner kronor.
Anställda: 4 st.
Antal kunder: Cirka 1.500 st.
Marknadsområde: Skåne, Halland och Blekinge.
Typ av kunder: Alla branscher både privat och offentlig sektor.

• återförsäljare