Stort intresse för Weblink Utbildning

Under februari har Weblink genomfört utbildningar på fyra orter. Drygt 90 återförsäljare har drillats i hur man bygger och säljer Weblink Unified 2.0.

– Vi är väldigt glada att så många av våra återförsäljare hörsammade vår inbjudan. Vårt koncept att erbjuda fyra olika datum och orter att välja på visade sig vara lyckat. Vi är övertygade att den nyvunna kunskapen hos våra återförsäljare kommer att leda till fler och bättre affärer i framtiden, säger Oscar Civill, försäljningschef på Weblink.

Utbildningarna som man kunde välja mellan var Bygg växel och Sälj växel. Båda med fokus på nya molnväxeln Weblink Unified 2.0. I kursen Bygg växel var det en del workshop i grupper där alla fick insikt i hur man programmerar växeln.

Säljarna fick genomgång hur säljprocessen ser ut och hur man hittar affärer hos befintliga kunder. Weblink Callback och Weblinks mobilabonnemang är allt som ofta dörröppnaren till merförsäljning för både nya och gammal kunder.

– När väl kunderna får se hur Weblink Unified 2.0 fungerar och hur mobilapp och softphone ser ut så blir det ofta affär. Vi har ett bra återförsäljarnät och gör gärna sambesök för att se till att kunderna blir nöjda och våra återförsäljare får det stöd de behöver, säger Oscar Civill.

Alla som genomförde någon av kurserna fick med sig ett diplom hem som kvitto och bevis.

Magnus Borgh

• återförsäljare