Så säkrar du framtiden inom industriell anslutning – med RockStar ModuPlug

RockStar® ModuPlug från Weidmüller är ett revolutionerande modulärt system för anslutningsdon, med många olika modulstorlekar och applikationer i en och samma produkt.– Det är inte bara anpassat för att passa den nuvarande marknaden, utan RockStar® Moduplug är speciellt designat för att möta framtidens hårda krav, säger produktchef Henrik Adolfsson.

Utmärkande funktioner

Weidmüller förstår vikten av att kunna erbjuda ett system som kan leverera största möjliga funktionalitet, på minsta möjliga yta, då detta står högt upp på önskelistan hos många användare. RockStar® Moduplug är därför mycket allsidig och kan hantera signal, kraft samt kommunikation genom att rätt kombination av moduler väljs. Dessa klickas sedan enkelt in i ramen vilken håller modulerna samman. Weidmüllers ram accepterar även Hartings moduler.

– Det som gör RockStar® ModuPlug så unikt är dess uppbyggnad och flexibilitet. Det uppfyller även kriterierna för ”Industri 4.0”, det vill säga digitaliseringen av industrin där signal, kraft och kommunikation inryms i ett kontaktdon, förklarar Henrik.

Anpassad för framtiden

Dagens marknad inom industriell miljö är komplex och kräver mycket av leverantörerna. De individuella modulerna i RockStar® ModuPlug har en rad olika funktioner, vilket krävs för att kunna överföra kraft, signal och data vid en enda beröringspunkt. Det är även tack vare det breda sortiment av modulstorlekar som användare kan få plats med fler applikationer i en och samma kontakt, som gör att produkten är speciellt anpassad inför framtiden.

–I och med att ModuPlug är modulariserad i sin konstruktion ges möjligheter till förändringar och nydesign av de ingående modulerna som placeras i ramen, vilket i sin tur gör produkten framtidssäkrad, avslutar Henrik.

RockStar® ModuPlug finns att beställa via Weidmüllers hemsida, samt dess återförsäljare. Det går även att beställa kundspecifika lösningar och konfigurera anslutningsdonen på en rad olika nivåer via hemsida. Mer information på: www.weidmueller.com/rockstar-moduplug