Weleda - utsedd till bästa hållbara företag 2018

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2018 09:00 CET

The Beauty Shortlist är en internationell skönhetstävling där utsedda jurymedlemmar i London, New York och Sidney testar ett stort utbud av olika skönhetsprodukter inom naturlig hudvård. Mer än 600 märken var anmälda till tävlingen, som arrangerades för 7:e året i rad, och efter en lång testperiod på sex månader är nu vinnarna utsedda. Weleda fick motta flera priser, både för sitt arbete inom fairtrade/hållbarhet men även på produktnivå.

”100% INDEPENDENT. TESTED. LOVED. RECOMMENDED.”
“There are well over a hundred winners, lots of beautiful, results-driven, feel-good, effective products to discover and fall in love with, across beauty, health and grooming. All tried, tested, loved and recommended by our judging panels in London/UK, New York and Sydney.” /thebeautyshortlist.com

BEST FAIRTRADE/SUSTAINABLE BRAND
Weleda

WINNER BEST LIP TINT (TINTED LIP BALMS)
Weleda Lip Balms

WINNER BEST BODY WASH/SHOWER GEL
Weleda Almond Sensitive Skin Body Wash

WINNER EDITOR’S CHOICE
Weleda Wild Rose Smoothing Day Cream

FINALIST BEST BODY OIL
Weleda Pomegranate Regenerating Body Oil

WELEDA VÄRLDENS MEST HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är världens största och mest hållbara företag inom naturlig hudvård. Produkterna är 100%
naturliga, ekologiskt certifierade och har 0% syntetiskt innehåll. Samtliga produkter är dermatologiskt testade och certifierade av NATRUE, en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.

Noga utvalda ingredienser i kombination med över 95 års erfarenhet inom naturlig hudvård resulterar i produkter som ger huden det den behöver för att komma i balans och bli naturligt vacker.

Följ oss!

Kommentarer (0)