Gå direkt till innehåll
- Det känns fantastiskt bra! säger han. Jag har respekt för att jag nu ger mig in i en ny bransch, men till min hjälp kommer jag att ha 170 experter som arbetskamrater på Wibax.

Ny marknadschef på Wibax

Fredrik Nyberg, 43 år, är ny marknadschef på Wibax i Piteå. Fredrik har de senaste åtta åren haft ledande befattningar inom ABB-koncernen, närmast som marknads- och försäljningschef på ABB Composite i Öjebyn. Han har också stor erfarenhet från internationell försäljning och har även bott och arbetat utomlands.

- Denna erfarenhet tillsammans med mitt affärsmässiga tänk blir nog det jag främst kommer att bidra med. Wibax har ju Norden som marknad så jag ser också fram emot att jobba inom en och samma tidszon i framtiden, säger Fredrik.

Fredrik Nyberg är Pitebo och ”född och uppvuxen” med Wibax, men har bara följt företagets utveckling på håll. Jag är väldigt imponerad av utvecklingen av detta familjeföretag som jag tycker jobbar på rätt sätt med stort kundfokus, har rätt värderingar och satsningen på god kemi och hållbarhet. Det är något som jag kommer att arbeta för att bygga vidare på.

- Fredrik kommer att tillföra ny energi och hjälpa oss att fatta kloka beslut i det expansiva skede som vi befinner oss i. Vi är mycket glada över att kunna knyta en så kompetent kraft till oss och han kommer att vara en viktig kugge i vår fortsatta utveckling, säger Jonas Wiklund, vd på Wibax.

Kategorier

WIBAX affärsidé är att sälja, köpa in, processa och distribuera kemiska produkter till basindustrin i Europa. Vi satsar målmedvetet på utveckling inom alla områden, från inköp och logistik till kundsamarbete, teknik, produktion och service – och alltid med hållbarhet i fokus.

Jonas Wiklund

Presskontakt CEO, Wibax Group Wibax Group +46 70 645 14 80

WIBAX affärsidé är att sälja, köpa in, processa och distribuera kemiska produkter och biooljor till basindustrin i Europa.

Wibax affärsidé är att sälja, köpa in, processa och distribuera kemiska produkter och biooljor till basindustrin i främst Norden. För att underlätta för våra kunder så anpassar vi vårt utbud av produkter och tjänster efter marknadens behov i en mängd olika branscher – och alltid med hållbarhet i fokus. Vi har därför ett brett utbud av både produkter och tjänster som gör att vi kan erbjuda nyckelfärdiga lösningar. Vi satsar målmedvetet på utveckling inom alla områden, från inköp och logistik till kundsamarbete, teknik, produktion och service. Det är viktigt för oss att skapa tillväxt för framtiden!

I Piteå ligger Wibax huvudkontor och produktion. Runt om i Sverige och Finland finns terminaler och kontor strategiskt placerade. För närvarande arbetar ca 290 personer inom Wibax och 2022 omsatte koncernen ca 2 900 miljoner kronor.

Wibax Group
Batterigatan 12