Widespace lanserar BrandView som svar på de största utmaningarna för mobilannonsörer - Superimpression som garanterar mer än viewability

Annonsörer frågar sig i allt större högre grad om deras kampanjer får genomslag, om annonserna visas inscreen och om de verkligen ses av verkliga människor. De vill också vara säkra på att annonserna visas med de bästa placeringarna i en varumärkessäker miljö.

BrandView löser alla de här frågorna genom att leverera annonser med 100 procent viewability baserat på relevans, så att de visas för rätt slutanvändare i varumärkessäkra appar och sajter. Det betyder att BrandView-kampanjer ger högre räckvidd och större genomslag för mobilannonsörerna.

Vi surfar allt mer på mobila enheter och de närmaste tre åren beräknas 70 procent av all mediekonsumtion att ske via mobilen. Om annonsinvesteringarna ska kunna flyttas till mobilen måste branschen hitta nya lösningar som garanterar relevans, varumärkessäkra miljöer, transparens kring annonsvisningar och synlighet. Därför lanserar Widespace BrandView. Dessa super-impressions är designade så att annonsörer endast betalar för den reklam som faktiskt syns på skärmen och levererar varumärkeseffekt.

"Viewability är ett hett ämne, men vi måste komma ihåg att det inte räcker för att skapa engagemang. Det är snarare är kombinationen av viewability och relevans som är avgörande om man vill uppnå varumärkeseffekt. BrandView är ett steg på vägen mot att förändra sättet hur vi mäter och köper mobil annonsering", säger Patrik Fagerlund, VD på Widespace.

BrandView är resultatet av omfattande forskning av Widespace, där data- och analysteamet har tittat på användarbeteende, inscreen-data och insikter från Brand Impact-undersökningar. De inledande resultaten visar att BrandView ger en betydlig högre observationsgrad i 94 procent av fallen. Även om viewability ger en positiv varumärkeseffekt i sig, är det själva kombinationen av optimeringsteknik och viewability som gör den stora skillnaden.

"Viewability är en viktig parameter, varje annonsvisning som inte är synlig för konsumenten är en bortkastad investering. Okunskap och osäkerhet kring mobil marknadsföring är faktorer som bromsar tillväxten trots hög räckvidd hos konsumenterna, men med produkter som BrandView förenklar det medieköpet och framförallt garanterar leveranskvalité med fokus på varumärkeskännedom.” säger Kristina Juhlin, Digital chef på Carat Sverige.

Widespace pilotlanserar BrandView på utvalda marknader från och med juli 2015 med en bredare lansering senare i år.

BrandView video

För mer information, vänligen kontakta:

Patrik Fagerlund, CEO på Widespace
Phone number: +46 70 417 63 13