Willhems program i Almedalen torsdag den 7 juli

Willhems program i Almedalen torsdag den 7 juli

14:00 - 14:45: Hur kan smart teknik bidra till ett hållbart boende?

I stadsdelen Biskopsgården i Göteborg har Willhem utvecklat ett "tänkande hus" i en fastighet byggd 1956. Projektet visar hur smart teknik och energilösningar kan lyftas in ett äldre hus och skapa förutsättningar för ett modernt IT-liv och ett hållbart boende med miljömässiga, sociala och ekonomiska värden. Det tänkande huset har nyligen vunnit pris för sitt helhetstänkande och för det sätt som hyresgästerna har involverats i processen. Willhem delar med sig av lärdomar och lyfter upp hållbarhetsaspekter som kan inspirera fler att se på utmaningarna med befintlig bebyggelse, inklusive miljonprogrammen, på ett nytt sätt och utifrån kundens behov.

Medverkande
Bill Romanus, seniorkonsult, Ekosofia AB (moderator)
Sofia Rangmar, projektledare digitalisering, Willhem
Ingela Oscarsson, energistrateg, Willhem
Renjbar Shafik, hyresgäst i det tänkande huset
Peter Majanen, vd, Quattroporte Konsult AB

Välkommen på framtidsspaning, diskussion och fika!

Plats: Gotlands museum, Strandgatan 14

Madeleine Wetterström

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef 031 788 70 21

Willhem

Willhem är ett bostadsbolag som tror på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi äger, utvecklar och förvaltar hyreslägenheter på utvalda tillväxtorter i Sverige. Varje dag arbetar vi långsiktigt med att skapa ett enkelt och tryggt boende som är bra för både hus och människor. Ägare är Första AP-fonden.

Willhem
Vasagatan 45