Det blir en ännu grönare jul i år!

Vi ser framemot en jul med gnistrande rimfrost men som ändå är lite grönare än vanligt -  från och med november 2015 kommer nämligen Goder Aftonglögg Röd Vinglögg att finnas i alla Systembolagets butiker!

- Goder Aftonglöggen blev så populär under julen 2014 att den direktkvalificerade sig till en plats i Systembolagets alla butiker, vilket ju känns fantastiskt roligt. Nu ser vi framemot julen 2015! säger Magnus Eklöf, brand manager för Goder Aftonglögg.

Du hittar även Goder Aftonglögg Vit Vinglögg och Goder Aftonglögg Vit Starkvinsglögg i Systembolagets sortiment.

Namn: Goder Aftonglögg Röd Vinglögg

Pris: 69 kr - flaska / 159 kr - bag in box 2 liter

Artikelnr: 96031

Var: Systembolagets tillfälliga julsortiment

Goder Aftonglöggen är omsorgsfullt kryddad med finaste kanelstång, kardemummakapsel, doftande kryddnejlika, ingefära och pomerans. Alla glöggarna är ekologiska, gjorda av ekologiskt vin, ekologiskt socker samt naturliga kryddor och aromer.

- Inga konstigheter eller udda smaksättningar, bara gedigen kvalitet och klassiska glöggsmaker rätt igenom, säger Magnus Eklöf. - Att göra glöggen ekologisk kändes självklar för oss, till detta har vi har valt att skapa lekfulla, individuella etiketter med klassiska julmotiv som ger den rätta julkänslan.

Goder Aftonglöggen är inte bara ekologisk - den är även veganvänlig! Inga animaliska produkter har använts i framställningen av vare sig vin, socker, kryddor eller färdig glögg - något som gör Goder Aftonglögg till en av få aktörer på marknaden som kan erbjuda glögg som passar även för veganer.

• goder aftonglögg
  • glögg